Friday, May 23, 2008

Salah Siapa?

Jam pada komputer ribaku
menunjukkan angka 1721
menukar pakaian kepada
cuma bertuala sahaja
menuju ke bilik air

Di pintu bilik air
terpacul wajah baru bangun tidur dammit
sedang basuh muka di sinki
dia toleh tengok aku
tanya "Kau dah 'Asr belum?"

Aku tak endahkan wajah baru bangun tidurnya
dan jawab dengan nada marah
"Belum. Tunggu kau la! Kesian kat kau, nanti dapat 1 je,"

Tangan yang sedang membasuh muka
terhenti di paras mulut
dia letak tangan di atas sinki
toleh ke kanan pandang aku
dengan muka
baru-bangun-tidur-tapi-bengang
tangan menunding ke arahku
"Siyot! Kau gunakan aku untuk dapatkan 27 eyh! Sheet!"

Sambil buka paip air
aku balas acuh tak acuh
"Cepat la! Nak gi main volley lak ni. Jaed dengan Din dah tunggu nuh. Banyak bunyi lak dia."


p/s: Tujuan entri ini ditulis adalah untuk memberitahu pembaca semua yang dammit, jaed dan din dah reti main volley~!

7 comments:

Anonymous said...

erk...
nmpk gayanye ak kne bersaing ngn jaed la plk mase kat court nt...
ish2...

Anonymous said...

aku cabar ko wat entry macam kat blog aku.....

Anonymous said...

next season, kita tengok lah pulak macam mana yer, jangan fanatik sangat penyokong syaitan....

Unknown said...

ehem.. alhamdulillah dapat 27.. watpe nak kate shet plek~

wah! diorang da pandai main voli! bagus.. next 2 sems kalo dak2 yang amik course voli buat tournament lagi, masuk tau! kalahkan medic. asek medic je menang. tahun depan glory SCIENCESS!! gitu~

Matematis Muda said...

tezuka87,
nak berebut hape nya..
bergelut seorang diri la kau..
sebab diorg sume aku dah latih jadi power!!! haha

tuan caracol,
hmm, tengok la..(gaya tak endah)

szakif,
sheet itu ditujukan untuk kau, bukan utk pendapatan 27 tu hahaha

medic menang sebab aku latih dorg haha

Unknown said...

TTTH... =;

As said...

elokla, nanti as tengok hebat tak hebat kot tingkap ;P