Tuesday, May 27, 2008

Kalau Kamu Seorang Pemblog, Jangan Jadi Bodoh!

Siapa suka orang yang racist?
siapa?
siapa angkat tangan siap
aku tak suruh pun
huhu

Ok sirius

Manusia yang melabel orang
menghukum orang
menetapkan taraf orang

mengikut warna kulit
mengikut bangsa
mengikut agam
dan lain-lain yang sewaktu dengannya

dengan hanya berpandukan beberapa orang
atau beberapa perkara
yang dijadikan bahan rujuk
atau dalam istilah statistik; sampel

dan membuat kenyataan seperti
"Budak Ampang Bodoh"
"Orang Melaka Miskin"
"Orang Cina Bodoh, Makan Babi!"
"Orang India Gila Seks"
"Budak U*** Biadap"
dan sebagainya

Sememangnya bodoh!
atau sopan sikit
kurang pandai
lebih-lebih lagi
kalau pelakunya
seorang pemblog
atau kamu-kamu panggil bloggers

Sebagai seorang pemblog
kamu sepatutnya
ulang suara, sepatutnya
1) tahu guna internet
2) mempunyai minda terbuka
3) tahu bahawa laman kamu boleh diakses seluruh dunia

Jadi
jika kamu berkelakuan bodoh
seluruh dunia boleh tahu!
maka kamu akan kelihatan
bodoh-kuasa-dua
nak sedap sikit
bodoh-squared

Mengapa tiba-tiba aku membebel pasal bodoh?
pergi baca ini
ok lah
since jarang orang klik pautan yang aku letak
aku akan salin dan tampal terus
See, to me…no matter how highly Singapore sits on the map there is still the part we cant erase… and thats the heartlanders and those gross out people in society… why cant we be like Milan where everyone is so well dressed and well-mannered??

We shall not even touch on politics on Mas Salamat, which of course… if you have realised, i didnt bother talking about it, coz there are many other bloggers conversing on that.

So so so… what is this pathetic malay man (again, it have to be a MALAY!!!!) doing in the train?
well, he was already in the train when i boarded and there he sat, unaffected by his surroundings, smelling like he didnt showered in years and wore some really scary dirty clothes and had a dirty muddy bag with him too, in it were empty bottles which looks used… to many, he may seem a poor man or a beggar.. but… to me.. he’s wasted !!

I mean… wassup with all the pretentious looks and actions for man….go get a job or better yet, make himself useful and learn how to start a fire using charcoal.. as it all lies in their blood…. SATAY SATAY!!!!

Aiya….stupid MALAYS!!

Even if you are a Malay and am reading this… good for you..coz this is my personal blog and i can say what i deem fit…. if u wana defend yourself…. i suggest you arm youself with education and a motor mouth to compete against me.. else dont bother… coz i will bet my life on the line that, should you challenge me in a conversation… you will lose like what a true malay would…. LIKE FUCK !!!

GET LOST!!
Sekarang kamu mungkin berkira-kira nak klik sini
aku dapat tahu dari budak ini
yang baca di Roslan SMS

Pendapat aku?
alah jangan dilayan budak bodoh
nanti kita pun sama jadi bodoh
tengok, kan dah kena tahan budak tuh

Aku beritahu satu benda je
kat area rumah aku pun ada budak Singapura
Sirius! dia lagi bodoh dari Orang Melayu
tak tipu beb

Sekarang aku boleh cakap Orang Singapura bodoh tak?


p/s: Aku tulis tengah pagi buta dan aku malas nak semak balik tulisan aku. Maaf andai ada tulisan yang bodoh. Mungkin disengajakan.

KEMASKINI:
Sheet!!
Aku baru perasan entri Roslan SMS yang ini
membicarakan tentang kekurang-ajaran Cina Kafir sorang ni!!!
(bangsa dan status agama sengaja ditulis)

5 comments:

szakif said...

dua perkataan: PADAN MUKA.

ciken said...

cina kafir tu sengaja timbulkan kegeraman mereka yang beragama Islam dan mereka yang bergelar melayu. tanye dier ape maksud goblok. kalau dier pandai dier boleh jawab. kalau dier tak pandai...dier memang goblok.

Prihatin said...

Musuh ada di mana2. Cina pendatang yang dibawa oleh Inggeris memang memusuhi Melayu dari dulu.

Ingat saja itu. Tenguk muka diaorang dan tahu siapa musuh kita sebenarnya. Bukan orang melayu lain. bukan jawa.

Orang yang tamak harta dan kekayaan dan sanggup menipu dan merompak kerana mereka tidak ada ugama.

Mereka ada ancestor worship sahaja. Dan yang datang ke malaya adalah yang miskin dan susah belaka. Golongan paling susah di Cina. Macam yang India yang dibawa dari India adalah golongan yang susah dan sanggup kerja kontrak. Sekarang jadi Hindraf.

Prihatin said...

Nazri nak bagi biasiswa kepada Cina dan India 45 % Sedangkan penduduk Melayu dan bumiputera Sabah dan Sarawak adalah 60%.

10 dari 10 orang terkaya di Malaysia adalah Cina dan India. Jadi jelas Nazri ini melayu bodoh yang kononnya mahu menjadi adil tanpa menyedari kemiskinan bangsa sendiri.

Bolehkah bumiputera Sabah dan Sarawak compete on merit?

Inilah pemimpin UMNO yang orang UMNO sendiri tak boleh terima. Yang lupa UMNO itu berjuang untuk melayu. Nazri dan Pak Lah mengkhianati melayu.

UMNO masih relevan tapi Pak Lah, Zaid, Nazri semua sudah termakan liberalism cina dan india sehingga mengkhianati bangsa melayu dan bumiputera sabah dan sarawak.

Matematis Muda said...

prihatin,
aku nak cakap ko bodoh gak boleh?

nazri nak buat apa pun aku suka
aku sokong
aku setuju
selagi mana Pak Lah setuju