Thursday, May 29, 2008

Dude, Jangan Tanya Soalan Pelik-Pelik Kepada Kipas

Dah dua entri berturut-turut
aku berbicara tentang perkara
sirius
letih
aku bukan orang yang sirius
jadi hari ini
kita kembali normal




Aku dan Jaed sedang menikmati makan malam
dia mengutarakan pendapatnya
tentang perlawanan
separuh akhir Liga Juara-juara
waktu itu Syaitan Merah baru sahaja menumbangkan
Barcelona dengan mempamerkan
pertahanan kental lagi berdisiplin

Dia tanya, "Kau agak kalau Ronaldinho main semalam Barca boleh menang tak?"

Aku yang sedang mengunyah lantas menoleh ke arahnya
satu
dua
saat
aku tunduk semula mengadap makanan
dan jawap
"Tak boleh!"

"Ronaldinho ada pun tak boleh menang?"

"Tak boleh! Aku tak bagi!"

Jaed terkedu
satu
dua
tiga
saat
dia memberi respon
sebelum menyambung suapan
"Silap orang la aku tanya,"

4 comments:

EpaL c0keLaT said...

Hoh! Aku suke Ronaldinho okay :|

Anonymous said...

hehe. ko "tak bagi" tuh macam ironik la matematis muda. papehal...tahniah (^_^)

As said...

Nabil memang, sume yang die taknak terjadi, takkan terjadi (kononnye) sebab die tak bagi. Tulah ayat fevret die. Isk..

Matematis Muda said...

epal,
aku suka gaya dia je
dia? ok gak pe
haha

anwar,
trimas trimas

nmz,
dats da truth okay
haha