Friday, May 16, 2008

Hujan dan Aku

Aku suka hujan
bila sendirian

Aku takut hujan
bila memandu

Bila sendirian
hujan
kubuka tingkap
sua muka
pejam mata
membiarkan gerimis
menerokai wajah

Tiada signifikasi tertentu
aku cuma suka

Andai ada kilat
kan kutunggu
kan kunanti
aku suka melihat panahannya
kelihatan sangat indah
sangat unik
sangat gah

Entah

KEMASKINI:
p/s: Selepas ditegur oleh Farah Wahida, kini aku sokong band Hujan. Tapi aku belum dengar lagi album mereka selain lagu "Bila aku sudah tiada". But still, aku tetap tak suka band dari seberang. Bukan sebab tak sedap atau tak kacak. Tapi aku memang kureng dengan penyanyi dari seberang.

5 comments:

Huzai Mansor said...

Huh?

'seberang', as in 'indonesian' ke?

Matematis Muda said...

Huzai,
terima kaseh. seberang memang sebenarnya di refer kpd indo. sekian

EFF said...

hujan local band la (malaysian underground k) :P

Matematis Muda said...

terima kaseh juga buat farah.
aku tak tahu dan tak ambil tahu sebelum ni..
ok aku sokong hujan..
but still, seberang artist..aku benci.
tq again farah

alifzaimimra said...

Hujan itu band dari Malaysia la MM. haish... :P