Saturday, May 3, 2008

Makan Malam, Bola dan Perempuan

Makan malam yang enak
ialah apabila
kamu makan nasi kandar
lauk kambing kaw-kaw punya
sambil menonton pasukan Syaitan Merah
menang 4-1
di kedai mamak
yang dipenuhi penyokong
berbaju merah
hahaha

Aku tengok kat mamak
sebab rumah aku takde ASTRO
dan tak perlu pun

Sedang khusyuk menonton
aku ternampak seorang kawan
aku tegur

"Oyt, bukannya rumah kau ada ASTRO ke?"

"Oyh, memangla. Tapi rumah aku ramai perempuan."

Aku tak paham
"Habis tu?"

"La, malam ni ada AIM dgn AF la!"

"Oh. Haha," aku gelak sambil mengangguk
mata masih di skrin besar

"TV atas tengok AIM, TV bawah tengok AF. Siot betul!" dia sambung lagi
aku toleh kepadanya
matanya tetap di skrin besar

"Kau terpaksa la membawa diri ke sini eyk, hehe,"

"Tu a pasal,"

"Nasib baik rumah aku takde ASTRO, hehe,"

7 comments:

ahfat said...

nasib ko baik sbb syaitan merah mng free,west ham bg mng free beb.hahaha

ShahX said...

haha... nasib baik gak smlm aku tgk ngan mmber2 aku kat kdai mamak, klau kat umah abes la brebut dgn 'orang rumah' aku nak tgk af ngan aim.. papepun, GlorY2 MAn Unitedddd...!!!! ahfat jelesss, xleh trima kemengn MU... haha

jennyto said...

huhu glory2 MU~

sini ponn xde ASTRO..dah kne ban ngan indon nye govt...

sajer jek.

so xde dah punce nak menonton EPL..

layan je la champions League..

huhu.

sape kate perempuan x layan bola..?

Matematis Muda said...

uh ASTRO kena ban kat sana?
ish3
erm ada siapa2 cakap perempuan tak layan bola ke?
hehe

NMZ said...

heh. umah ade ASTRO..
tapi takde sape2 pun tengok AF or AIM or bola...huhuhu

dulu minat giler bola..skang tak brani tgk da, skali tgk, sure lekat sampai habis league. Penat sakit jantung je..so resign..hehe

AZ said...

PODO!!
bkn masalah ada astro ke x.. umah ko mna ade perempuan laen slain mak ko!!
ape r....

anyway, west ham bg chance je, saje tanak bg chelsea mng..
well, ble sume dah jeles ngn chelsea, nk wat cmner.. :-?

jennyto said...

hahaha u gt me ther.

dulu ade astro kt sini..

lpas tu diorg(indonesian govt) kate x cukup document lah mende...

sooooo...

diorang BUNGKUS ASTRO balik mesia!!