Saturday, May 17, 2008

Malas Itu Satu Perubahan

Hari ini 17 Mei
19 Mei nanti
cukup 2 bulan
umur CDR

Kabur

Buntu

Keliru

Dulu, tulisan aku lain
sekarang, juga lain

Mula-mula dulu
katanya
masih mencari identiti
sesudah dua bulan
identiti yang dicari
tiada kelibat akan bayangnya

Rupa-rupanya
aku sesat
sesat dalam pencarian
pencarian sebuah entiti
diberi nama identiti

Izhab ilal jahannam!!

Go to hell!!

Persetankan identiti itu!!
dia jahat
menyusahkan
menyerabutkan

Konon ingin menjadi minoriti
akhirnya minoriti-minoriti itu
bergabung membentuk satu majoriti baru
maka kau bukan lagi minoriti
ah, serabut!



Sila abaikan entri ini
(Aku cakap 'sila', okay. Penuh kesopanan! Jadi, tolong berbuat demikian)



Aku dah malas nak menulis!

8 comments:

Unknown said...

takpe la nabil.. asal ko berubah tak ponteng kelas lagi suda... identiti "pelajar anti-ponteng" itu lebih utama. identiti blogger tak penting. go to hell! :D

Anonymous said...

sengal

As said...

yelah tu malas nak menulis...

Nabel nabel nabel..

Buat ape banyak2 pk kan, campak je sume. Haha. COnvey the right message in your own way..

perati semula sume posts, itulah identiti kamu cara kamu. Huu...

wallahu'alam bang nabel... :)

keep on writing

hamidah mubin said...

tak sedar tulisan pun nak kena identiti..

tapi kau bagus.. jangan malas untuk tenangkan hari kamu..

Hann Haidar said...

salam singgah

Or Talk Cap A City Ran Daa~ said...

pencarian berdasarkan masa, tidak pernah ada ketetapannya.
masanya akan tiba, walau lama mana, jalan ringkasnya hanya sabar sahaja.

Matematis Muda said...

szakif,
anti-ponteng..ya!
erm, kalau tak pergi kelas tu kira ponteng gak eyh?

AZ,
trima kaseh.
aku sayang kau

NMZ,
campak shj..tak best!
fikir dahulu sblm buang!
hehe

tq

dotdlegend,
identiti bukan skadar di TV3 shj
hehe
trimas

ahli jiwa,
salam balik..

otak,
ko punya komen paling bes!
tq!

to all,
kan aku dah ckp jgn pedulikan entri ini!
ish lenkali aku nk disable komen huhu

Anonymous said...

ape la suh abaikn entri kat last last entri tu....cm nak abaikn kalau da habis bace br dapat jemputan tuk ignore entri ni kat akhir entri...cam ne tu...