Monday, August 11, 2008

Cerita Dalam Lif 3

Cerita bulan lepas



Kami berbual-bual di telefon
selepas aku pos entri ini
dia tanya

"Lawa sangat ke budak tuh?"

"Erm, takdelah lawa sangat. Biasa je...Boleh la.."

Tak sampai dua saat
aku sambung

"Lawa jugak lah,"
dia gelak
aku gelak [juga]
bahagia

"Rating? Over ten," dia cuba mengorek

"Kalau Charlize Therone 9/10, saya bagi dia 7.5 la,"
aku buat perbandingan dengan aktres febret aku

"Wow, that's 0.5 higher than me!"

"Hehe,"

Senyap seketika
dia tanya lagi

"Did she really fart?"
soalan ini disusuli dengan tawa yang ditahan-tahan

"Secara sahihnya, saya pun tak pasti. But there're only two of us. Me of course not. And she smell nice at first. Tapi tiba-tiba, saya bau something. And saya tau lah itu bau ken(baca:tuuut) kan,"
at this point
dia dah gelak sakan
stop kejap
sambung
"Saya tengok dia sikit-sikit. Yela, curiuos lah kan. Betul ke aweq baek punya cun ken(baca:tuut) kaw-kaw kan. Tapi nobody can make me sure except that aweq hehe,"

"So you never get your answer la eyk?"
dia tanya lagi
selepas ketawanya reda sedikit
tapi kemudian menyambung tawanya lagi

"Tak la. Tapi saya sendiri bagi jawapan la. Memang dia!"

"Ee sukati dia je,"

"Yela, takkan saya kot?!"

Dia ketawa lagi
aku pun turut ketawa

"Eh nanti kalau saya pergi Kuantan, tunjuk a kat saya," dia minta

"Haish. Tak elok lah. Cerita kat blog pun dah tak elok. Aib. Kesian dia. Bukan salah dia pun, dah terlepas nak buat camne," aku separa bersyarah

"A'a. Betul-betul-betul,"

"Tapi terlepas tu tak salah sebenarnya," dia cuba mematahkan hujah ku

"Habis tu?" aku pelik

"Yang salahnya tempat dan bau tu,"

Ketawa kami bersatu
meski dalam telefon bimbit
wajahnya terbayang-bayang di hadapanku

"Aaa lagi satu nak tanya,"
selepas senyap beberapa ketika
selepas ketawa tadi

"Apa dia?"

Aku dengar dia tarik nafas

"Bila masa pulak awak pernah bau kentut saya hah?"

Serta-merta aku gelak besar

"Sukati dia je! Saya punya rekod bersih lagi eyk. Keayuaan mesti dijaga,"
dia sambung membebel
aku sambung gelak

"Takde la," aku cuba tahan gelak
sebelum sambung
"saya pun try imagine gak kalau awak ken(baca:tuut) camna bau dia,"

"Ey! Tak senonoh!"dia pintas
aku gelak [lagi]

"Try jela. Tapi gagal. Hehe. Sayang punya pasal, saya assume wangi la kot,"
gelak ku berkumandang lagi



moral:
i) Jangan ken(baca: tuut) dalam lif!
ii) Jangan cerita aib orang!
iii) Jangan percaya kalau ada orang cakap sesiapa kentut wangi. Tipu tu. Trust me. I'm talking based on experience.

9 comments:

Anonymous said...

indahnya CINTA....

humbleandmodest said...

teringat pulak ader iklan hp gune ringtone cam bunyik kentut kt lif...

wakaka....

Unknown said...

ok. itu fakta. takde kentut wangi. sah2 la yang dilepaskan tu gas sulfur kan~ huhu~

ya. entry ni berjaya buat aku ketawa. nak bicara bab kentut gak ah dengan you-know-who~

Matematis Muda said...

tuan,
erm
no komen

humbleandmodest,
hahaha ada ke?tak pernah tgk plak

szakif,
erm aku nasihatkan tak perlu kot berbicara dengan you-know-who..
sebabnya..


busuk!

Along said...

Ketawa kami bersatu
meski dalam telefon bimbit
wajahnya terbayang-bayang di hadapanku



gile ah ko lang!!!
sangat xde kene mengena but sangat pilem cinta gile² remaja ah korang neh ;P

Anonymous said...

@ szakif

gas kentut adakah sulfur??/
methane kot aku rasa??

kalu sulfur, dah tentu acid rain atau global warming dah jadi isu utama dunia...

Anonymous said...

ok, i had a second thought,

mungkin gas kentut tu campuran pelbagai jenis gas yang terhasil dari process penapaian (baca fermentation) bahan-bahan makan tercerna. jika banyak makan telur mungkin gas sulfur terhasil....

berani bau kentut sendiri???

Anonymous said...

Kau ni melayu muslim yang bodoh buat cerita pasal kentut...banggal

Dah lah tu berangan pasal Charlize Theron. Pompuan tu mat salleh ooi awak tu melayu muslim ngok..

Matematis Muda said...

along,
err
no komen
huhu

tuan caracol,
ok
aku pening dgn bicara kau
tapi
soklan ko yg last tu aku boleh jwp
bau berani
tp sndiri mau ingat a
hahaha

sudoku,
erm
perlu ke aku layan org separa-matang mcm ni?
i think d answer is no
so
"tq 4 ur comment"