Friday, August 22, 2008

Aku Tak Paham

Ini siriyes
aku minta pendapat kalian
jadi tolong bantu aku

Sila beri pendapat kalian ye

Kisahnya begini

Macam biasa
aku melompat dari satu blog
ke blog yang lain

Blog lelaki
blog perempuan
blog pondan
semua aku pergi lawat

Dan satu hari tu
aku nampak satu entri
mempersoalkan tentang
sebuah gambar memaparkan
sepasang kekasih
dengan situasi
si lelaki membawa beg tangan si perempuan

Kata kebanyakan mereka
itu bodoh!

Aku tak paham
mengapa ya ada pendapat sedemikian?
sebab aku selalu tolong bawa beg tangan mak aku
abah aku pun selalu tolong bawakan beg tangan mak aku
its not a farking big deal mayen!

Kalau seorang sahaja berkata begitu
aku boleh terima
mungkin itu pendapat peribadi
tetapi
komentar-komentar yang ditinggalkan oleh pelawat
kebanyakannya menyokong
ideologi bahawa
lelaki yang membawa beg tangan perempuan adalah bodoh dan konon gentleman

Waddafish!


notakaki: Aku betul-betul perlukan pendapat dari golongan wanita sendiri. Atau mana-mana lelaki yang tahu mengapa tindakan tersebut dikira bodoh dan hudoh.

24 comments:

bawangmerah said...

tindakan bodoh ke wat cmtu?
i dont think so.

(agaknye, pelawat2 tu terpengaruh dgn ideologi tu)

Mr Jagatraya said...

Mungkin nampak bodoh jika teman lelaki membawa beg teman wanita.
Tapi,kalau anak ataupun suami bawa beg tangan isteri ataupun ibu, That's normal beb.
Tu opinion aku je..Tak semestinya betul.

Anonymous said...

setuju dgn jagatraya..
if suami yg bwa beg tgn isteri, dikira suami tu romantik n penyayang ..
ye la zaman sekarang ni, susah nak jumpa suami sanggup bwa beg tgn isteri..
mayb apa yg cuba disampaikan oleh blogger tu, dari aspek tmn lelaki membawa beg tgn tmn wanitanya..
but, dat doesnt mean sy sokong blogger tu..

Anonymous said...

err, aku seorg ppuan n aku rase blogger tu fokus more pd teman lelaki yg "tolong" bwk beg tgn ppuan...

pd aku, mmg boyfren bwk handbag girlfren nmpk bodoh. teman lelaki, bukan suami, ok. nk tlg bwk buat ape, bukannya berat pun handbag tu. ppuan, tlg jgn nk manje2, lum smpai mase lg..klu rase x larat nk bwk sdiri, sila tolong jgn galas beg tu.
guna bagpack lagi senang dan sempoi. ok.

llaki suke ppuan yg pndai bdikari..(btul ke ek?)

siesly, aku rase pkwe2 tu tpakse tebalkan muka nk bwk handbag tu, konon nk tnjuk romantik, tp, tunjukkan kelemahan ade r.

kamon arr,mase bcinta, sume sggup, nnt tgk kawen cmne, sume si bini tu kna bwk sdiri.. aih..>>>pantang btul aku

Anonymous said...

betul2
mesti pakwe tu tpakse tebalkan muke die je..

setuju sgt!
->"kamon arr,mase bcinta, sume sggup, nnt tgk kawen cmne, sume si bini tu kna bwk sdiri.. aih..>>>pantang btul aku"

Matematis Muda said...

bawang,
yela
tp mesti ada sebab ideologi tu muncul

jagat,
tak habis2 dgn mungkin kau
however
ko nye opinion make sense

anoy#1,
yup
tp
how can we sure they are not married yet?

anoy#2,
mmg korg tensyen eyh bila nampak adegan tu?
aku tak brapa rasa la..
maybe sbb dah biasa tgk abah aku
n
aku sniri tlg bawak hand bag mak aku

anoy#3,
kesian btul pakwe2 mrk itu..
hehe

Matematis Muda said...

hmmm
lama-lama tenung
pikir lama-lama

semua seakan bertambah clear..
mmg agak hudoh tgk glgn pakwe yg tlg bawa beg tgn makwe nya..

anyway
thanx a loadz to all yg bg opinion

Anonymous said...

mayb kna tnya la dorg..kalo wat assumption sendiri, kang tersalah assume plak..antara ayat yg bole digunakan: kamu ni da kawin ke?
sekian, terima kasih..=p

anoy#1

Unknown said...

ok nabil. aku tak payah nak bagi pandangan lagi la. pasalnye, yang kat atas semua da menerangkan apa yang sepatutnya diterangkan.

yang pasti, tak "masuk" jika nak bandingkan kes pakwe-bawa-beg-makwe dengan suami-bawa-beg-isteri dan anak-bawa-beg-emak.

memang tak "masuk".

Anonymous said...

tlg bwk kdg2 je no problem
tlg bwk coz si p'puan kn kwl anak2 no problem
tlg bwk handbag while si p'puan bwk brg lain pn no problem
tp klu tlg bwk smpai pnuh tgn while si p'puan jln melenggang
yg ni mmg kategori bodoh n pak turut

*jz my opinion

Anne said...

saya perempuan, dan saya rasaa...kalau lelaki tolong pegang sekejap2 sementara perempuan tu try baju ke, beli sth ke, takpela kott..gedik je nak pegang sepanjang masa.

Master J said...

biasa lah..manusia yg ada kekurangan..biler lihat manusia lain dgn kelebihan..akan kata dia bodo..

mcm cntoh ni lah..diorg x praktice tlg mak bwk beg dia..so kalo nmpk org lain buat..dia kata bodo kut..

kalo tgk bf buat utk gf..mebbe sama lah..diorg xbuat gak..so kata org yg buat 2 bodo..

mebbe mcm ppuan xpakai tudung kata ppuan yg pakai tudung "eleh..alim lah knon pakai tudung 2"...

geddit?

Matematis Muda said...

yes
master j
ur the man!!
aku dok tunggu somebody yg akn bg opinion from other perspective
you did it!
thanx

yg lain,
any komen?

me?
im with master j
sbb nya
b4 diz
aku tgk org lain bwk handbag perempuan aku tak rasa apa2 pun
sbb me myself dah biasa buat benda tu

so bila aku terbaca benda ni
tu yg aku jadi pelik
n aku nak tau kenapa org berpendapat sedemikian
anyhow
u guys yg laen nye pendapat pun
ada benarnya
cuma..

(sila lengkap kan ayat di atas)
hehe

Anonymous said...

kalau bw beg tgn awek,biasanya ko akan jalan blakang dia,bukan depan dia,dan ko bleh usya dia dan awek lain di sekeliling tanpa dia sedar

Eh?

Anonymous said...

aku suka bawak beg ppuan
salah ker

Anonymous said...

mungkin:

1.
yang banyak komen kat blog yang ko baca tu orang yang kawan baik. jadi diorang semua sokong statement blog tu supaya nak jaga hati.

2.
ada probabiliti yang blog yang ko baca tu blog seorang pondan???
jika ya, aku pun cakap bodoh, nak romantik lebih2 dengan pondan? haish.
*aku bukan double standard dengan pondan, tapi cuba hidup dengan betul.

kalu kamu pondan dan Islam, sila tutup aurat !!!! mahu pakai tudung labuh???

As said...

Da banyak kali baca. Pendapat asal sume da ade kat atas. Kalau kena ngan keadaan, takde nya situasi tuh jadi bodoh.

Hmm..

Masih pelik kenapa pompuan kena bawak beg besar2 kalau nak gi shopping ke nak g jalan2..

Agaknya banyak sangat barang yang diperlukan. MAcam nak pi kelas je gaya nye. If bawak beg kecik2 je kan senang takyah susahkan sesape.

Hmm.. (masih berfikir..)


***Haha, sukati je komplen sebab takyah bawak botol susu + lampin anak lagi if nak kemana-mana ;P

Master J said...

yes!!aku mng!!MM suka jwpn aku!! =D

hehe..ur welcome bro...

as..ppuan mmg biasa handbag besar pe..tgk si candlesky 2..besar je beg itam dia 2 =p hehehe..

Matematis Muda said...

bukanjaedwuteffs,
mcm biasa je dude
haha

anoy#4,
tak
tak tahu lah

tuan,
1=mungkin
2=kau keluar tajuk! tolak markah!

nurilahi,
erm..
kalau tgk kpd bonda sendiri
mmg macam2 dia buh dlm tuh
maka...
mg standard pompuan lah kot

master j,
kalau org jwp ur welcome
aku nak balas apa a?
hehe

akuYANGtipikal said...

yiha!
papa aku pun tolong "pegang" kan hdbg mama.
but selalunye aku yg jadi mangsa membawa nya.

as for me.
maybe laki2 yg dikatekan 'bodoh' itu lebih bersifat protective?

eh?

aku?besh bwk beg yg boleh gantung.
yiiihaaa!!!

Master J said...

erm...thank you for welcoming me???heheheh =p

Anonymous said...

adoiyaii..
bodo ke kalo boifren nk bwk hbag gf dia pn??manala tau dia nk practice bwk hbag bini dia pulak..

tak semua slalu kluar ngan mak..or worst,laki tu dh tade mak ke nk practice2..

n yg melihat sesuka hati memangil bodo..adeh..

ppuan bwk hbag besa pn jd persoalan ke..samela..bile kita tak slalu buat bde yg sama..kita akan merasakn yg org lain buat mcm tak betul..

beg besa bkn nk ltak lampin n botol susu je cik adik oi..

As said...

Ala, contoh je, takyah amik siyes sangat. Setiap rules ade exception die, setiap habit yang normal, ada ganjilnya.

:D

Maka berlapang dada lah ;) selagi ia benar

Matematis Muda said...

i don't think any discussion regarding this topic is needed
coz
from my point of view
i already got my answer
so
that's it

anyhow
everyone has their own opinion
and
it shall be respected
tq