Saturday, July 12, 2008

Air Fresh Limau Ada?

Setelah berbincang
kami bersepakat
untuk tidak lagi menjadikan ianya
rahsia

Apa guna dirahsiakan lama-lama
kami pun bukannya artis
atau
ahli politikus

Ya
tidak lama lagi
CDR akan dihiasi dengan
kisah cinta antara
aku dan dia
dah lama
tapi baru kini kami buat keputusan untuk hebahkan

Walaubagaimanapun (penanda wacana itu mesti)
aku harap tiada yang sibuk-sibuk
bertanya itu ini di dunia nyata
ya
macam biasa
cerita

------------------------------

Dia baru pulang dari Indonesia
aku baru pulang dari Kuantan
kami bertemu
minum-minum
di Kotaraya Kuala Lumpur
lokasi dirahsiakan

Jenn duduk
aku duduk
pelayan datang

Aku angkat kening
maksud "awak nak apa?"
dia angkat bahu
maksud "tak tahu"
err
atau "tak kisah" (kot)
"Sama?" aku tanya sepatah
"Ok je," dua patah dia jawap

Aku toleh tengok pelayan bermuka siriyes
mungkin kecewa sebab aku sudah berpunya
heh
"Air buah ada?"

"Ada," dia jawap disusuli dengan senyuman
kemudian kembali siriyes

Aku toleh tengok Jenn
tengok pelayan tadi balik
kata
"Kalau macam tu bagi saya satu,"
aku buat perangai biasa aku

Jenn tutup mulut tahan gelak
pelayan tadi angguk dan cakap
"Ok,"
satu
dua
tiga saat
dia tanya balik
"Eyh? Air apa?" muka separa terkejut separa terkena

Aku buat muka paling comel
Jenn buat-buat nak tampar bahu aku
sambil tergelak sedikit sebanyak
aku tadah je
syok
hehe

"Bagi air limau ais dua lah,"
aku malas nak biar dia tunggu lama-lama
dia dah tak siriyes
senyum sumbang dah pulak
sambil menulis
dan beredar

"Tak habis-habis perangai yang tu," Jenn kata

7 comments:

nuraainaa said...

awww..MM ada kisah cinta.
:D
congrats to both of you..

*aainaa meneruskan ekspedisi mencari tahi lalat baru*

jaed said...

barangsiapa bercinta dan membelakangi kehidupan bujang aku, aku sumpah gemuk 7 keturunan, pancit main futsal..

szakif said...

owh ni siyes ah ni? aku bace sebelum2 ni cam tak caye jek..

baik la.. fine~ sampai hati jenny..















:p

nurdini izni said...

cewah! mm sudah berpunye rupenye :DD

Matematis Muda said...

aainaa,
tq tq

jaed,
err aku bercinta dan menDEPANI kehidupan bujang bersama..terkecuali kan?hehe

szakif,
tak siyes pun..nah baca entri ni

dini,
ewwah

jennyto said...

nuraainaa : tq tq :p

jaed : sy juare futsal tahu!

szakif : sampai jek..

hehe macam blog sendiri lak reply2 komen org...

MM : x habis perangai yang tu...;)

along said...

SO SCHWEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEET.



*muntah ijau*