Monday, June 30, 2008

Pulang Dari Kelantan

Aku hantar mesej ringkas kepada

"Makanan ada tak?"

Dia balas "ada, mai a,"

Aku pergi
dia tengah duduk
aku tegur
dia kata

"Gi a. Makanan dekat belakang. Kat exam hall,"

Aku pergi
ajak Miyut
dia malas
kenyang katanya

Aku makan
sebungkus
dua bungkus
tiga?
erm, cukuplah kot..

Bungkusan kedua
Pak Guard datang
tengok bungkusan makanan
banyak di atas meja
tanya aku
"Banyak lebih eyh makanan?"
sambil tangan mencapai bungkusan nasi
satu

Aku bagi jawapan standard
"Tu ah,"
tangan terus menjalankan tugas
suap mulut sendiri

Makan
senyap
suap
sepi
kunyah
sunyi

Pak Guard tadi
cuba berbahasa bahasi denganku
"Staff library ke?"

Aku pelik
bergaya staff ke aku neh
tengok baju
kemeja berkolar biasa je
tengok seluar
seluar jeans biru lusuh
staff library pulak tuh

"Eh tak lah. Student. Komiti gak. Baru sampai ni. Dari kelantan. Ada program lain kat sana."
aku jawap
ringkas tapi panjang

Ok
aku tipu
tak
aku ngelat
aku bukan komiti
utk program tu
tapi untuk program lain
jadi
aku tak tipu kan?
ngelat

Ya
aku baru balik
baru pulang
dari berprogram
di kelantan
program alumni
sebab itu
tiada update terbaru
maaf

Kejap lagi final
walaupun dua2 aku minat
tapi aku bukan macam dammit
tak boleh buat keputusan
dilemma katanya
aku tetap menyokong Jerman

Ok dah
aku nak pergi melayari blog-blog
yang dah berhari aku tak kunjung
sekian

9 comments:

Kuey san said...

nih la blog plg sempoi susunan ayt nyer.. tp sonok di baca.. (atau mungkin kerana latest postnya psl bola..so im interested.haha)

Anne said...

mm!

patut la lama tak update.
:)

Dammit said...

Wey, aku sokong spain ari tu. Kan aku cakap, ape2 ko sokong, mesti kalah.hahaha

EpaL c0keLaT said...

Aku tak kira, aku tetap sokong Portugal wlaupon dh kalah :|

Anonymous said...

@ dammit
apa2 yang aku sokong pun kalah juga...tapi NEXT season Chelsea akan win the title///// kan? kan?

insyaAllah

aku stil menggesa MM untuk wat entry pasal rambutnya...TQ

Master J said...

Italy, kalah.

Germany, kalah.

Ko sokong, kalah.

Ko jgn sokong Man Utd season akan dtg ni! Aku haramkan!!

Anonymous said...

@ MM
jangan sokong chelsea eh...aku cadang kan spurs...itu officially my rival..
hehehehe

Nak entry rambut

Unknown said...

menyokong kenyataan jazli. terima kaseh. :p

Matematis Muda said...

caracol,
ko smemangnya bersemangat waja
nakkan entri rambut
insyALLAH
aku akan usahakan