Tuesday, October 7, 2008

Kalau Orang Cakap Orang, Kalau Kucing Cakap Kucing

...aku tembak kang!

Hehe

Nasib baik jiran-rumah-sebelah
balik bawa buah tangan
sejuk perut aku makan

Kalau tak
memang kena dah
ahax

Dia ada cakap
kalau buat lambat-lambat
entri pasal raya
kurang feel
jadi aku ambil langkah segera
buat entri pasal raya

Baiklah
aku nak cakap banyak pun tak guna
bukan kalian boleh dengar
jadi
aku tulis

Lokasi
pekan masjid tanah

Waktu
9 pagi

Suasana
tiga lelaki
duduk keliling meja
atas meja ada
tiga teh tarik
empat keping roti telur

Ok jangan tanya kenapa roti telur tu lebih satu
aku pun tak tahu kenapa

Kami berbual
perbualan orang lelaki
di pagi hari
pasal
politik
bola sepak
perempuan
rokok

Borak
borak
borak

Kami buat kesimpulan
untuk lelaki
antara perempuan dan rokok

Rokok lagi penting



Kan?

notakaki: yupp, memang tiada kena mengena dengan raya. Tapi ia terjadi di pagi raya kedua. Hehe

13 comments:

nurilahi said...

ok! tak perlu pun sesuatu tuh berkait pun kadang2 :D

kerrymah said...

MM, patut kna kongsi sket buah tgn dr jiran-rumah-sebelah tu kat kitorg. nak perut sejuk gop...

KnowLee said...

Hurm...mmg lelaki ni camtu. Sbb rokok tak byk songeh berbanding perempuan kan? Takpe...i understand. Hehe~

HUZAI said...

rokok penting untuk tenangkan fikiran yang di-peningkan oleh perempuan [ketawa].

Matematis Muda said...

nmz,
a'a tak payah pun

kerry,
mana bulih kongsi~
dah habish
haha

knowlee,
yuppp

huzai,
exactly dude
haha

dammit said...

err bagi saya, perempuan lebih penting okayy.

jaed said...

rokok itu tidak important
perempuan itu tidak signifikan

er..

Matematis Muda said...

dammit,
dude, kalau orang tak dapat rokok sehari
mau melilau macam cacing kepanasan
dowh
kalau tak jumpa cikaro sehari tadahal lagi
kan?

jaed,
signifikasi rokok dan perempuan;
both involves money

erk

KnowLee said...

Hahaha...
Betul, both involve money.
Rokok sekotak dlm RM5.50 (teka je).
Sebulan dah...kira sindri la.
Setahun pun kira sindri.
Awak dak matematik.

Perempuan pun sama.
Kena blanja makan, tgk wayang, etc etc etc.
Kena prepare duit hantaran, mas kahwin, etc etc etc.

Tp jgn samakan rokok ngan perempuan.
Rokok keluar asap je.
Perempuan ada hasilnye. =p

Matematis Muda said...

kedua-duanya memberikan banyak hasil
but they have one thing in common
both give satisfactions
and yes,difficulties too

nurilahi said...

two things in common

shamel said...

aku lebih menggemari roti telur yang lebih itu.
Heiy..perempuan kan lebih signifikan. Rokok itu..buang jaoh2!

Matematis Muda said...

nmz,
one!

shamel,
oyt
jangan ditegur tentang itu!
o ye?buktikan..