Thursday, October 16, 2008

Dunia Sekarang Dah Maju

Aku baru lepas main futsal
jam 1.07 pagi

Dalam perjalanan pulang
aku pesan dekat pemandu
singgah di 7-11
aku nak beli minuman isotonik

Sampai
aku masuk
capai air
pergi kaunter
bayar

Juruwang tanya
"De dosen?"

Aku jawap
"De,"

Keluarkan
bagi

Juruwang pulangkan baki
dan cakap
"Seh,"

Aku balas
"Me,"



Kool kan?

Dunia dah maju beb

Sekarang
bukan setakat singkatan dalam mesej sahaja

Percakapan pun dah makin singkat

Haha

11 comments:

KnowLee said...

Ye lah. Agak cool. Leh apply nih.

nurilahi said...

sapelah yang akan bela nasib bahasa melayu kalau semua cakap camni..huu

MaNuSiA_RuMiT said...

hacurlah bahasa melayu kalau macam ini...
ish2

jaed said...

ape hal kawan ko nak idupkan bahasa melayu ni?

ko kawan dengan orang melayu ke??

haha..

ko lupa bagitau kita menang futsal malam tu

benjamin said...

memang dah canggih zaman skang nih

shamel said...

eh..aku nak keje kat 7E ah camneh.

nuraainaa said...

sikit lagi kita boleh baca minda orang.

macam matt parkman dan peter petrelli dari Heroes! :DD

szakif said...

de ku sah?

zamrudkalam said...

tol tu.

Matematis Muda said...

knowlee,
sila jangan tiru aksi ini di rumah
weheheh

nmz,
naseb bangsa bakal dibela oleh umno

chott,
bahasa melayu takkan hancur.
ia akan di improvise kan shj

jaed,
jangan bimbang
bahasa bukan satu benda hidup
jadi kalau sesiapa cuba hidupkan ia
pasti gagal
hehe
oh
tak perlu bitau kot
sbb semua orang dah boleh expect kot kemenangan itu
hahaha
gile takleh bla

benjamin,
gila canggih

shamel,
sebab kau nak jumpa orang macam aku eyh?
hehe

aainaa,
errr
tak bes nye camtu
huhu

szakif,
aku tak cakap sesiapa kesah pun~

zamrud,
tol tak?

alif zai mim ra said...

hancur tamadun..haha