Wednesday, April 23, 2008

Promosi Dua Dalam Satu

Oleh kerana keputusan dah keluar
untuk peperiksaan akhir semester dua
maka perbicaraan tentang keputusan itu mesti
dan entri tentang keputusan itu juga mesti
tapi tak semestinya aku kena tulis
aku buat keputusan untuk copy n paste


HA (4/22/2008 10:35:06 PM): ...mcne ko study?
MM (4/22/2008 10:35:15 PM): hahaha
HA(4/22/2008 10:35:40 PM): jwb la
MM (4/22/2008 10:35:52 PM): aku tak stadi..
MM (4/22/2008 10:36:04 PM): honestly
MM (4/22/2008 10:36:09 PM): ask any of my frens
MM (4/22/2008 10:36:20 PM): hardly they'll see me study
MM (4/22/2008 10:36:28 PM): unless near d xam
MM (4/22/2008 10:36:40 PM): tny dak kelas aku pun dorg akn ckp
MM (4/22/2008 10:36:48 PM): "budak tu kelas pun malas pergi"
MM (4/22/2008 10:37:01 PM): aku adalah cth Qarun abad ini
MM (4/22/2008 10:37:11 PM): kufur dgn nikmat yg diberi
MM (4/22/2008 10:37:12 PM): huhu
MM (4/22/2008 10:37:15 PM): jahat sey
MM (4/22/2008 10:37:18 PM): aku tarik blk

HA (4/22/2008 10:37:22 PM): hehe
HA (4/22/2008 10:37:25 PM): blh lak camtu
MM (4/22/2008 10:37:25 PM): tp aku da insap a ni
MM (4/22/2008 10:37:31 PM): lps xam ritu aku insap
MM (4/22/2008 10:37:54 PM): huhu
MM (4/22/2008 10:37:59 PM): so next sem aku nak stadi
MM (4/22/2008 10:38:03 PM): sungguh2
MM (4/22/2008 10:38:05 PM): ko jd saksi
MM (4/22/2008 10:38:11 PM): haha

HA (4/22/2008 10:38:16 PM): err...bersemangat nye ko
HA (4/22/2008 10:38:27 PM): ko de repeat kos ke?
MM (4/22/2008 10:38:32 PM): nope
MM (4/22/2008 10:38:35 PM): alhamdulillah
MM (4/22/2008 10:38:38 PM): sbb tu la aku insap
MM (4/22/2008 10:38:42 PM): sbb walaupun aku tak stdi
MM (4/22/2008 10:38:52 PM): tp ALLAH tak bg pun ujian2 lm bntuk kesusahan
MM (4/22/2008 10:39:04 PM): He keep on giving me ni'mah
MM (4/22/2008 10:39:11 PM): which i never give a tought bout it
MM (4/22/2008 10:39:13 PM): but actually
MM (4/22/2008 10:39:20 PM): at d same tym it is also a test
MM (4/22/2008 10:39:29 PM): kan?
MM (4/22/2008 10:39:36 PM): ujian dlm bntuk kesenangan
HA (4/22/2008 10:39:36 PM): yup
HA (4/22/2008 10:39:41 PM): istidraj..kan?
MM (4/22/2008 10:39:44 PM): yup. pandai pun ko
MM (4/22/2008 10:39:48 PM): so kalo aku tak stdi lg sem dpan
MM (4/22/2008 10:39:54 PM): makna nya
HA (4/22/2008 10:39:55 PM): hmm..aku takut gak
MM (4/22/2008 10:39:57 PM): aku kufur nikmat
MM (4/22/2008 10:40:06 PM): aku fail test dgn ALLAH
MM (4/22/2008 10:40:21 PM): huhu

HA (4/22/2008 10:40:46 PM): hanya org2 terpilih je yg pass test ALLAH


Ya, aku ditawarkan satu promosi
promosi dua dalam satu
kesenangan
dan ujian
datang dalam satu pakej
andai kuleka
andai kualpa
nescaya malapetaka
hanya dosa tiada pahala


Hati-hatilah teman
kerana ujian datang dalam dua bentuk
kesenangan dan kesusahan
bersyukurlah
andai kesusahan yang diberi
bersyukur
kerna ujian yang datang
hadir dalam bentuk nyata
bukan dalam bentuk bayangan
bayangan, fantasi, ilusi; kesenangan

2 comments:

alif zai mim ra said...

slm...
setau aku..ko tulis Fir'aun ari tu.. :P

mie-shu said...

nice writing =)
tak sangka pndai menulis.