Tuesday, April 8, 2008

Better Never Than Late

Petang tadi aku menduduki
oh
sebelum itu,

"MERDEKA!!!"

Ya
petang tadi adalah kertas terakhir
peperiksaan akhir semesterku
ini kata mereka kepadaku setelah habis peperiksaan itu

"Kau mesti fullmark kan?"-perempuan Raja

"Pergh! Mantap gila kau tadi," -lelaki Perak

"Sial kau, awal gila kau keluar tadi," -lelaki Johor

dan banyak lagi
yang aku malas tulis demi menjaga sesitiviti tertentu
ok mari aku beri pengakuan

Tidak, aku tak dapat jawap semua tadi
sebab itu aku keluar awal
Ya lagi satu sebab ialah
aku mahu merdeka lebih awal dari
rakan sekursus aku yang lain
Maaf

Buktinya?
ini dialognya

"Kau dapat jawap semua ke tadi?" tanya Lelaki Port Dickson
"Tak," jawapku ringkas
"Soalan mana?"
"Chapter 11"
"Oh soalan 4. Itu sebiji dalam nota dowh," katanya dgn penuh beria.
"Iyeke?" aku tanya acuh tak acuh.
"A'a. Aku dah baca dah, tapi tak ingat. Sebab aku baca last minute." bersungguh dia bercerita
Aku kata, "Nasib baik aku tak baca langsung. Kalau tak mesti aku frust macam kau,"

See? Told ya, better never than late.

2 comments:

Anonymous said...

'better never than late'????
i tink sumtin wrong sumwhere la nabil...
xbley la wahai sahabatku...
cam xbrape nk kne jer... hehe...
aku nchat kt ko kn... nt da ade anak, jgn plak ko ajar dorg pribahasa sesat ni.... bahaya taw... huhu...

MM said...

Hey,
i have prove what
hehe