Wednesday, April 1, 2009

Rebiu

Oh bukan rebiu filem
atau buku
atau lagu
atau gig

Tapi rebiu azam

Hah?!
Azam?

Iya
azam

Semenjak dua menjak ini
aku cuba merenung kembali
tentang azam-azam
yang telah kutanam beberapa tahun atau bulan atau apa-apa-lah
yang lalu

Biasanya
azam yang aku tanam
bukan sebab dah mati kena tanam
tapi sebab nak kasi tumbuh
jadi aku tanam
kemudian
tinggal lagi nak baja siram belai jela

Kalau dibaja
disiram
dibelai manja

Subur dan mekarlah ia

Ah sudah
mengarut melalut menyasar dah ni

Baiklah
mari kita rebiu kembali
azam aku yang ditanam semasa sem lepas

i) Nak bawa balik bakal isteri ke rumah

Alhamdulillah
sekarang tinggal proses memilih tarikh sahaja
Hah?!
Acah ma'enon~
hehe

Yang ini tak perlulah aku kongsi sama kalian
dan kalian tak perlu risau
aku tidak akan kahwin dalam masa terdekat ini

Lagipun kalau mengikut kuiz di BukuMuka
umur aku patut kahwin adalah 45
waddafish!!

Mujurlah bila dirujuk kepada kekasih
dia kata
"itu untuk bini nombo 2 kot"

Lega~ hati aku

Oh baiklah
yang ini tidak perlu ulasan lanjut
kita prosid kepada yang kedua

ii) Nak try joging dari rumah ke kelas

Yang ni belum tercapai lagi

Tidaklah jauh sangat
lebih kurang 3km sahaja
tapi pasti seronok kalau dapat buat

Walaupun begitu
aku dah pernah berbasikal dari rumah ke kelas
beberapa bulan lepas
dan terkini
baru-baru ini
aku berjaya berjoging dari rumahku
di Bandar Indera Mahkota
hingga ke Bandar Kuantan nuh

Memang seronok
jaraknya kalau mengikut
kiraan google map
adalah lebih kurang 8.9km pergi balik

iii) Nak turunkan berat badan

Sila rujuk perenggan di atas

Hehe

iv) Nak skor pointer yang tinggi untuk semester ini

Tapi apa kejadahnya lagi aku dok depan laptop nih?



Haih

7 comments:

Szakif said...

saya doakan kebahagiaan awak la macam ni, dalam merancang masa depan dan masa sekarang. masa yang fokus kepada peperiksaan dahulu ya. jangan dok gatal pikiaq pasai kawen je~ ngeee :D

dammit said...

aku rasa jawapanya B jugak, untuk belajar. hahaha

Caracol S. Trampt said...

Tuan confirm jawapannya C, kawin time belajar. Owh nikmat :)

Farah W said...

losing weight? mind over matter nabe. chaiyok! road to fitness jom :)

ape2 hal pon.. nak bercinta ke.. kawen ke.. ingat.. nak jaga ank orang susah, nak bagi makan apa? dptkan degree, get a job, then proceed.. jadi skrang, marilah exam oriented! haha.

:P

Nia said...

hahaha..
so.MM dah berpunye la ni ye?
*aiseh.melepas2..
hahaha:P

nuraainaa said...

aiya. macamana azam nak kahwin tu boleh 1st?

:O

Matematis Muda said...

szakif,
gatai takbleh nak buat pa dah ni
haha

dammit,
haha
kono den

caracol,
yes C
tapi malang sekali aku takde pemadam
dah tande B
macam dammit cakap
huhu

farah W,
ye baek
hehe
jom exam!!!

nia,
oy
nak melepas gi jauh2 la
busuk lah blog ni nanti
kalau melepas kat sini
hehe

aainaa,
aik
tak terperasan pulak
hehe