Sunday, April 12, 2009

Esok Aku Ada Peperiksaan

Jadi
pagi itu selesai solat Subh
aku melanggar rutin biasa aku

Tak tidor

Aku bertekad nak stadi selepas mengalas perut
dengan biskut yang aku rembat
dari kawan yang masih tidur

Sementara makan biskut
aku merenung ke luar tingkap
menikmati senario
yang jarang-jarang sekali
dapat aku nikmati

Almaklumlah
jarang jumpa pagi
asyik bangun tengahari je

Huhu

Dari tingkap tersebut
kelihatan pokok-pokok hijau
sebaris di seberang jalan sana

Dari tingkap tersebut
kelihatan bulan
yang seakan menyorok
di sebalik awan pagi

Langit masih gelap
mendung

Sejuk
nyaman
tenang

Serta merta
aku terasa nak berpuitis

Lantas kuatur bait-bait indah
untuk kualunkan
sambil melihat bulan

"Wahai bulan,"

Hmm
satu permulaan yang menarik

"Mengapakah kiranya dikau,
bersembunyi dibalik awan pagi,"



Tiba-tiba ada suara jawap dari belakang

"Sebab kau orang BN la,"

9 comments:

As said...

haha bulan bulat lately

Dini said...

awak org BN?
=.="

Raihan Mahmood said...

puitis la sgt..huuhu
btw,
gud luck!

Huzai Mansor said...

Cess.. semangat puisi telah dipolitikkan! haha!

Akmal Azeman said...

uuuuu...pembelot kamu!!! hahaah

Hasbi said...

hahahaha..BN tu apa? budak nogori? =p

in☂an Jun$u said...

bila MM boh entri brbau politik,ni la jadinye...

muhahaha!

agak2 blog ohbulan tu siapa admin nye?

org2 brbulan?dtg bulan?brbulan2 lamanye..??

hee..

Matematis Muda said...

as,
yupp

dini,
yupp

misyue,
terima kasih

huzai,
haha
bukan aku :P

kema,
pembelot terhadap?
hehe

hasbu,
lebih kurang a

mergas_tua,
haha
u take the guess
hehe

EFF said...

huhuhuhu.. LOL :P