Thursday, September 10, 2009

Menu Berbuka

"Hari ni aku buka dengan nasi goreng ikan masin. Sedap~. Kau buka dengan apa jap lagi?" lelaki satu cakap sambil duduk mengadap makanannya yang berbungkus dengan polistrin.

"Aku belum ameq lagi. Nasi kerabu jela," balas lelaki dua sambil tengok lelaki satu pegang-belai bekas polistrin nasi goreng ikan masinnya.

"La. Asyik nasi kerabu je," komen lelaki satu. Tangannya masih membelai bekas polistrin nasi goreng ikan masin.

"Ala, kau boleh la. Mak kau jual macam-macam. Mak aku jual nasi kerabu, nasi kerabu jela aku makan," bentak lelaki dua. Dia mengambil tempat duduk bertentangan dengan lelaki satu.

"Jom kita pergi pasar nak? Boleh beli macam-macam. Aku nak beli ayam percik dengan murtabak dengan air soya panas." ajak lelaki satu dengan mata bersinar-sinar mengharapkan persetujuan lelaki dua.

"Oh dengan rotijon dengan burung puyuh. Burung puyuh dia sedap gila! Minggu lepas aku dah beli. Rasa macam ayam goreng!" tambah lelaki satu sebelum sempat lelaki dua respon.

"Yeke? Bestnya. Jomla. Macam mana nak pergi?" tanya lelaki dua sambil menelan air liur.

"Kakak aku ada kereta. Nanti aku tanya dia," bingkas lelaki satu bangun. "Kejap," selepas menunjuk isyarat tunggu, dia beredar.

Aku start motor, berambus. Itu perbualan yang aku curi dengar antara dua lelaki, atau aku patut tulis budak lelaki, berumur 5 dan 6 tahun.

Puasa tak penuh, dok borak lebat pasal berbuka. Haha.



notakaki: Entri pilihan hari ini, dari Nuraainaa Jamil. Tekan sini ye. Aku suka perenggan 'bah, who am i kidding...'. Selamat berbuka kawan-kawan.

7 comments:

suehanna said...

amoih, ingat nak cengey ngan dua lelaki dewasa, budak kecik rupenye, maafkan dorang MM, maafkan. ahahahhaha :DDD

Szakif said...

anda yakin mereka puasa tak penuh? hehe...

Merg@s_Tua said...

pegang-belai polisterin tu yg tak tahan..

aku tertipuuu!

Matematis Muda said...

sue,
iye daku maafin mereka haha

szakif,
yakin dan pasti

mergas,
alamak, kurus puasa aku huhu

nurdini izni said...

its nuraainaa jamil la. haha

mule2 i bayangkan dua laki biase, then bile dpt tau rupe-rupenye diorg budak je, i rase conversation tu trus jadi comel. :D

nuraainaa said...
This comment has been removed by the author.
Matematis Muda said...

dini,
itulah perspektif

and thanx 4 the correction huhu sukati je main tambah-tambah hehe

aainaa,
main focus kita adalah the content of the entry thihihi