Friday, May 22, 2009

Oh Cintaku

Hari ni hari jadi cinta hatiku

Entahlah
selepas tengok cerita Passengers
baru-baru ini
aku jadi lebih mengingati/menghargai manusia-manusia (bukan orang-orang ye)
yang aku cintai

Lebih spesifik lagi
keluargaku

Bakal keluarga aku tak kisah sangat lagi
sebab belum jadi lagi kan
nak sayang lebih-lebih buat apa
haha
kamu kena tunggu turn dulu la ye
hehe

Ops

Jadi
hari ini ulangtahun hari lahir Emak

Hmm...













Aku ingat nak buat entri panjang-panjang
tulis pasal Emak
tentang betapa Emak seorang yang cool, comel, garang, penyayang, pandai masak dan hu ha hu ha sebagainya
tapi bila pikir balik
ditambah dengan kemalasan aku menulis sekarang
idea tu ditolak

Sebab aku rasa
cukup sekadar aku beritahu
bahawasanya
aku sangat bersyukur dapat seorang Emak (dan Bapak)
seperti mereka
kerana hasil didikan mereka
aku berjaya jadi orang

Oh aku sangat bersyukur pada-Mu wahai Tuhanku

Eh aku teringat satu cerita

Dulu masa awal-awal sekolah menengah
aku ada cakap kat kawan aku
tentang apa yang aku nak jadi bila dah besar nanti
bila dia tanya "Apa?"
aku akan jawap

"Aku nak jadi macam bapak aku, hensem. Kerja bagus. Ada bini lawa. Anak-anak comel. Memang bahagia lah."

Tapi kalau sekarang tanya aku
mungkin jawapannya lebih kurang
cuma yang bahagian tebal tu akan ditambah dengan
"...comel, jenius pula tu."

Aku rasa itu lebih tepat,
kan?



notakaki: Wiken ni ada kejohanan futsal. Main dengan makhluk ini. Kalian doakan kami ye. Oh ya jap lagi nak balik rumah jap. Malam esok nak dinner kat KL Tower. Wuhuu~ haha. Jadi, jangan pelik kalau takde apdet dalam tiga empat hari ni ye. Tata~.

6 comments:

fahimahjohari said...

salam.epi besday 2 aunty sal! sampaikan wish ni tau.jauh2 dikirim dr indon(wlpn dekat je sbnrnye)
haha ok dadidu..

As said...

moga mama kamu dimurahkan rezeki dan panjang umur (untuk monitor MM :P )
salam buat beliau

Anonymous said...

mmm...jenius sangat ke awak?

hehe

nnh said...

kemalasan menulis takpe lagi
kemalasan study??? hehe

nurdini izni said...

oh, jangan lupe. tambah 'pemalu'.

:P

Matematis Muda said...

anony,
sangat! haha

rs,
lain kali guna nama rs
buat konfius orang je
huhu
thanx

dini,
oh ya
benar sekali
hahaha