Friday, May 29, 2009

Masih Lagi Pasal Bola

Dalam entri lepas aku ada sebut
yang aku akan menyertai kejohanan futsal

Tak banyak yang boleh diperkatakan sangat
yang aku boleh cakap
kejohanan ni
taklah besar sangat
tapi tidaklah lekeh sangat
dengan penyertaan individu-individu
yang bertaraf mewakili universiti

Cuma satu perkara
yang betul-betul aku pelajari dari kejohanan ini ialah
kalau nak buat team, kena cari keeper!

Itulah masalah pasukan kami
Forbidden FC

Ditubuhkan semasa kami di pusat asasi
dari kejohanan pertama kami sertai
kami mempunyai masalah keeper
yang mana telah menyebabkan kami tewas perlawanan akhir
pada kejohanan pertama tersebut

Dan setiap kali ada kejohanan
kami akan mula mengintai mana-mana individu
yang boleh/sanggup untuk jadi keeper
untuk Forbidden FC

Hinggalah kami memasuki universiti
perbezaan kampus menyebabkan
pasukan ini terkubur
(padahal aku sorang je kampus lain)

Hinggalah baru-baru ini
ada kejohanan diadakan
dan kebetulan aku mengambil semester pendek
di kampus yang sama dengan mereka
maka kembalilah kami
Forbidden FC re-united (kalau silap baca jadi macam Man United haha)

8 pemain dikumpulkan
dengan pengecualian seorang yang tak dapat turut serta
disebabkan kecederaan
dan cuma memberi sokongan moral dari meja komputernya

Tiba lah hari kejohanan
kami
takde
keeper

Apa nak buat

Salah seorang pertahanan kami
dilantik menjadi keeper secara paksa-rela

Syukur setelah dua perlawanan peringkat kumpulan
kami telah kompom layak ke peringkat seterusnya

Jadi perlawanan terakhir peringkat kumpulan
aku jadi keeper
sebab yang jadi keeper sebelum tu nak merasa gak main

Hasilnya?

Aku telah melakukan kesilapan besar
dengan menampilkan aksi cemerlang
jadi aku di'request' sepenuh hati (pergh ayat boleh bla! haha)
oleh semua pemain Forbidden FC
untuk jadi keeper bagi perlawanan seterusnya

Maka aku jadilah keeper
sampai final
menang 3-0

Rekod aku jadi keeper
cuma bolos 3 kali
dengan 2 daripada 3 gol tersebut adalah gol sendiri

Ucapan tahniah dan terima kasih
buat pasukan Forbidden FC
Bade', Temet, Anep, Hafiz Dasar, Ashrul Amahl, Tuan Azhar, Awang

Kalau nak tengok gambar dan ulasan lanjut
sila berfikir dengan jenius hehe



Entri ini ditulis dengan penuh rasa bangga sebagai penyokong Manchester United
Sekian

No comments: