Friday, February 13, 2009

Kenapa MM Tukar Tema Blog CDR?

Heh
rasa macam boleh buat siri 'Kenapa' pula
haha

Oh ya
sebenarnya
bukan sebab bosan
juga bukan sebab aku suka tema yang baru ini
juga bukan sebab tema yang baru ini lebih mengancam
juga bukan sebab tema yang baru ini lebih teratur atau kemas

Aku tukar tema
sebab
saja
rasa macam nak tukar je
nak tengok apa jadi



Hehe

Baiklah

Sebenarnya
aku nak cakap pasal politik
seperti yang aku dah tulis dalam entri lepas
dan dalam komen di entri tersebut

Bagi aku
kita KENA ambil tahu tentang politik

huraian selanjutnya
dalam entri tersebut

Dalam entri ini
apa yang aku nak cakap sebenarnya
ialah tentang perubahan

Walaupun aku penyokong BN
tapi aku percaya
kalau ada pilihanraya
dalam masa terdekat ini
PR akan menang

Sebab apa?
sama sebab dia dengan sebab aku tukar tema CDR

Bukan aku nak cakap PR tidak cantek atau kemas
atau sebagainya

Tapi aku percaya
lebih ramai yang tidak ambil kisah sangat tentang politik
dan
mereka mahu perubahan berlaku
dalam dunia politik
hanya sekadar mengikut trend

Lihat sahaja moto kempen pilihanraya
presiden amerika baru-baru ini

"Change We Need"

Kan?



Oh ya
sebelum apa-apa
mari aku beritahu dahulu

Aku buat kesimpulan berdasarkan
bulatan sosial aku dan
ditambah dengan pemerhatian di dunia siber ini

Jadi
boleh jadi benar
boleh jadi salah

Oleh yang demikian
sekian

10 comments:

Szakif said...

ade dua premise yang bertentangan:

kalau ada pilihanraya
dalam masa terdekat ini
PR akan menang


dan

Bukan aku nak cakap PR tidak cantek atau kemas
atau sebagainya


sila jelaskan...

shaqyl said...

best gak kalau ade siri 'kenapa'

mmg kene amik tau pasal politics, it's around you, it's happening, it involves you (maybe not directly but still it does). you just have to know

dugong said...
This comment has been removed by the author.
Huzai said...

Saya bukan orang amno lah. Saya pis no war. Hahah

Matematis Muda said...

szakif,
agak sulit untuk diterangkan
but
you should know
i wont explain it

try read it again n again

azuwanmusa said...

tp, aku rindukan perempuan rusa tu!

As said...

perempuan rusa?
owh my..

3p4h said...

Bro, agak2 ko knp ramai org (stdnt) x suka politik?

Sebab politik tu 'najis', rujuk link ni http://sahalfikri.blogspot.com/2008/03/menyentuh-najis.html

Ni pendapat yg aku sokong akan politik yg blaku kt tanah air kita yg terchenta ini..

Kau bgaimana?

Matematis Muda said...

Aku rasa kao masih belum dapat kot point aku epah..

Yeah
aku mengaku
tulisan dalam entri ini agak kelam kabut
sedikit sebanyak menggambarkan perasaan aku semasa menulis

Tapi
point sebenar aku
ialah
sekotor mana pun kau cakap politik tu
sejijik mana pun kau pandang ia
sebenci mana pun kau terhadap ia

Ia takkan merubah apa-apa

So?

Masih ingin SEKADAR membenci?

3p4h said...

Aku fhm apa yg ko nk sampaikan... dats y kita membenci n cuba mencorak politik baru.

Maksud aku, aku reject politik kotor skrg, n cuba membawa perubahan dari segi dalaman utk org2 yg tdekat. Amcam? Faham kan?

p/s: Mungkin payah, tp at least kita wat sumtg ryte..