Sunday, February 1, 2009

Kenapa MM Tak Bertanding Pilihanraya Kampus Baru-baru Ini?

Dah lama dah habis pilihanraya kampus
aku je tak sempat nak tulis

Eh
bukan tak sempat
aku memang tanak tulis pun

Entah lah
takde benda nak komen sangat

Tapi hari ini aku tulis juga
perihal pilihanraya kampus ni
sebab
dah ramai sangat yang tanya aku

"MM, asal tak bertanding?"

"MM, kenapa nama kau tak naik?"

Ya lah
tak boleh nak salahkan mereka

Mereka semua tahu
aku memang mempunyai ciri-ciri kepimpinan yang tinggi
jadi bila nama aku tak naik
mesti mereka pelik
bila pelik
mereka tanya lah
kan?

Ya macam aku cakap tadi
mereka semua tahu
aku memang mempunyai ciri-ciri kepimpinan yang tinggi
boleh dikatakan
lengkap ciri-ciri kepimpinan yang ada dalam diri aku

Sebut sahaja
semua ciri pemimpin
semua aku ada
comel
jenius
ada blog
comel
jenius
ada blog
comel
jenius
ada blog

Cukuplah
kalau aku senaraikan semuanya
letih kalian nak baca

Nanti dah takmau datang CDR lagi

Bahaya tu

Oh ya
macam aku cakap tadi
mereka semua tahu
aku memang mempunyai ciri-ciri kepimpinan yang tinggi
sebab itu mereka pelik bila aku tak bertanding

Biasanya aku akan jawap

"Malas lah,"
atau
"Dah insaf lah,"
atau yang jujur sikit
"Aku tak jadi calon, aku jadi pencalon,"

Tapi sebenarnya
aku ada alasan yang lebih kukuh
cuma
ia susah untuk diungkapkan
dengan lisan



Jauh disudut hati aku
aku nak jawap lain

tapi aku tak cukup kuat untuk beritahu mereka



Sebenarnya
aku nak je jawap

"Aku dah tak berapa comel dah sekarang. Dah nak masuk fasa kacak dah. Tengok ni, dah tumbuh misai dah pun,"

14 comments:

shamel said...

Ew!
cukuplah expressi ni utk kamu.

yaya said...

ahaha =D

jaed said...

panjang gila cerita

cabincrew are here not to kiss ur ass said...

a ah..kamu makin kachak ok kalau ada kumis2 nipis..wahahahahha!!!!

Caracol S. Trampt said...

yer yer, Tuan perasan misai tu, obvious :p

izzahismail said...

oh my!

kamu perlu dihantar ke hospital.
dah separa kronik!

Nene Matahari said...

separa ke?macam dah kritikal

hahaha

Szakif said...

kira dah matang la nih? takpe, thn depan try k :D

Farah W said...

comel jenius ada blog..
dan skrang masuk fasa kacak

LOL!!!!! :D

Huzai said...

perah-santan!

ha ha ha!

KNOWLEE said...

(gelak dalam perut)

Matematis Muda said...

Ya ya
aku tahu
kalian rindukan CDR begini

olskool CDR
hehe

+oNi4 said...

kacak??..
not really..
cute??..
i wud say YES..:)

Mergas_Tua said...

comel,jenius,ada blog..byk ye ciri2 kepimpinan kamu.hehe..