Wednesday, May 12, 2010

Seminggu Praktikal

Aku bersama teman teman sekampus yang berpraktikal di sekitar Kuala Lumpur berkumpul di satu restoran nasi lemak di wangsa maju untuk makan malam. Ada dalam berbelas orang gak a lepak malam tu. Kami berbual berborak tentang pengalaman masing masing.

Walhal baru seminggu je kerja.

Biasalah, baru baru ni eksaited lebih sikit.

Jadi, kami bertukar tukar cerita. Yang kerja di zoo, ada yang dibaling tahi oleh orang utan. Yang di makmal, ada yang jakun dengan benda benda baru. Yang di hospital, dengan misi misi mereka. Bukan mission. Yang di sini jumpa orang begini, yang di situ jumpa orang begitu.

Masing masing dengan cerita masing masing.

Yang aku nak cerita, ada kawan seorang ni baru sampai. Kami tengah nak habiskan nasi lemak. Dia dah makan kat rumah. Dia sampai sampai je, ambil kerusi dari meja sebelah, duduk sebelah aku, kata,

"Apa kes mak aku tiap hari balik rumah asyik cerita pasal kau je,"

Aku pun jawap,

"Habis, kau tak ingat pulak mak kau tiap pagi jumpa aku cerita pasal kau,"

Kami pun gelak.



Pengajaran dari cerita ini, jangan kerja tempat yang mak kawan kau jadi KJ. Melainkan kawan kau tu cun, dan kau ada hati dekat dia. Sekian.



notakaki: Oh, aku punya praktikal dah masuk minggu ke empat. Ini entri aku dah lama taip.

3 comments:

Anonymous said...

hahaha! aku tau sape kwn ko tu ;p

Kinawa, a wordsmith? said...

sekarang sudah ada mission. aum!

As kun~ said...

baguslah orang tu da ade mission :P

hehe