Monday, August 31, 2009

Merdeka Oh Merdeka

Aku nak tulis ringkas je. Nanti kalau aku rajin aku sambung balik.

Oh sebelum itu, terima kasih la dammit. Susah-susah je. Aku rasa ko patut buat huraian sikit kat entri kao tu pasal motif sebenar entri tu. Baru la sampai maksud. Tak kisah la aku jadi bahan pun haha.

Apa hal aku komen kat sini pulak? Gasak lah.

Baiklah. Tentang sambutan kemerdekaan ke-52 Malaysia. Aku terpikir satu benda je. Tema dia. "Satu Malaysia. Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan".

Siriyes?

'Satu Malaysia' tu dah satu hal. Berangan jela woi. Aku rasa model terbaik satu malaysia ialah Sabah. Sabah adalah negeri paling kool aku pernah pergi selepas Melaka. Haha.

Baiklah, point seterusnya. Rakyat didahulukan apa jadah semua tu kira tema hari merdeka ke? Sekali tengok ada gaya moto pilihan raya je. Bukannya itu moto DSNajib ke? Aku tak nampak relevannya moto ni dipilih sebagai tema kemerdekaan.

Ada siapa-siapa ada lampu suluh lebih? Tolong suluhkan sikit untuk aku pasal tema ni. Aku malas nak guugel. Minta maaf lah kalau nampak aku macam tak jenius dalam entri ni. Siriyesli, dekat dunia luar aku jenius gila babeng kot. Haha.



notaperut: Aku memang nak sambung pasal hal ni. Lambat sikit. Tidur dulu guyz.

8 comments:

Kema Azeman said...

aku sbg org sastera pon mngalami masalah gak nk interprate msg yg kerajaan nk sampaikan hanye disbbkan oleh perkataan "didahulukan" dan "diutamakan". for me, the phrase is very catchy but does not contain much memorable meaning; 2 pkataan tu adalah contradictory in a way because they hold almost n nearly the same meaning, n they not cohessive with each other. the phrase seem to be a mockery in a hidden agenda or sum sort.

Jepah said...

ko kan genius bab2 ngira je... bab ayat mengayat ko mmg x genius... sekian...

D'Rimba said...

Merdeka.........

bawangmerah said...

terasa bangga lak melaka jatuh no 2 negeri cool. (no 2 pun ok~)
=D

Retro Rockin' Sista said...

Am gonna follow yr dongengan realiti, or mitos fakta...hahah!

Retro Rockin' Sista
31 August 2009
www.retrosishr.blogspot.com

Merg@s_Tua said...

kecik ati pak Jib baca entri kamu ni..

tapi aku setuju gak sebenarnye.haha..

personally,I dun like dat fella.tak tau la nape..

sori,pak Jib..

tusky said...

whoa...

Matematis Muda said...

guyz,
merdeka~
haha