Saturday, August 8, 2009

Deja Vu Kah? (part 2)

Kami berdiskusi lebih kurang 2 jam setengah. Penat wo. Tengok jam pukul 1120. Nak makan tengahari, awal sangat. Jadi, pergi lepak di Bilik Operasi kejap.

Pukul 1240 pergi makan di kafe fakulti. Jumpa rumet lagi sorang. Makan dengan dia.

Tengah makan tu, tiba-tiba rumet tu cakap. "Wei, universiti tutup a!" sambil menunjukkan henfonnya. Dia dapat tahu dari mesej mungkin.

Kami satu meja terkejut.

Berbalah sedikit sebanyak tentang kesahihan berita tersebut. Akhirnya dapat dipastikan, fakulti kami sahaja yang tutup. Sebab universiti kami menyerahkan keputusan untuk memberi cuti kepada dekan fakulti masing-masing. Setakat ini dari 6 fakulti di kampus ini, kami yang keempat ditutup. 2 fakulti sebelum ini tutup untuk budak tahun 1 dan tahun 2 sahaja. Lagi satu fakulti, tak pasti.

Haih. Penangan sang babi.

Jadi perbincangan meja makan selepas itu berkisar kepada kewajaran diberi cuti, kemungkinan perkara ini akan berlarutan dan apa yang akan dilakukan dengan cuti seminggu yang diberikan. Aku dan rumet setuju untuk balik rumah.

Sebaik persetujuan untuk balik dicapai, secara spontan aku keluarkan henfon nak taip mesej.

Belum sempat aku menaip, aku teringat mimpi aku pagi tadi. Wah, deja vu kah?

2 comments:

Anonymous said...

aku cadang kau letak gambar untuk entry.

As said...

pergh
:P
yeay cuti raya kamu kena minus seminggu :P

adehai, musibah...pandemik..