Thursday, July 15, 2010

Harapan


Kita sering mengharap. Mengharap pada sesuatu yang tidak pasti.

Kadang kadang apa yang kita harapkan sebenarnya tidak lain dan tidak bukan hanyalah sekadar lakonan. Lakonan penyedap hati. Sedangkan kita sudah boleh jangkakan. Bukan apa yang kita harapkan bakal menanti di penghujung kisah.

Jangkaan dan harapan.

Walau setipis mana harapan yang ada. Sinar pagi mentari sentiasa kita iringi dengan harapan, sesuatu yang baik akan berlaku. Sesuatu yang lebih baik.



notakaki: Entri ni, haram aku tak tau apa angin yang datang. Dah genap sebulan dia duduk dalam draf. Mungkin percubaan menjadi emo konon konon haha. Atau mungkin cuba bersajak dari gambar.

notakakilagi: Oh ya, gambar sunrise pada 23 Mei diambil dari Hotel Legend Kuala Lumpur. Sehari lepas hari lahir Emak.

notaapalagi: Tak sampai seminggu lagi buka sem. Tiap hari aku dok teringat kat Emak. Rasa rindu satu macam pulak. Dah final year kot. Takkan final year baru nak rasa homesick haha.

7 comments:

in+an Jun$u said...

rindu je ke?ada call ur mum x?

bawangmerah said...

bila baca notakaki,notakakilagi dan notaapalagi, baru rasa - "ok, ni aa baru MM"

miko si maruku said...

sangatlah setuju dgn bawangmerah. =)

nurdini izni said...

subhanallah gambar sangat cantik :D bravo MM!

dory said...

yes!

itu dia yang kita cari!

Matematis Muda said...

mergas,
baru je kol tadi hehe

bawang dan miko maruku,
thanx

dini,
thanx

dory,
thanx

Bicara Jiwa said...

Kita boleh membina harap tapi apa2 pun hidup harus realistik. contohnya takde org akan tungu kita utk seribu tahun.bohong semata.