Monday, July 19, 2010

Bukit

Berhenti rehat di pertengahan pendakian. Dia berdiri di tebing batu memandang dunia di bawah.

Aku perhati dari jauh.

Dia toleh padaku. Panggil suruh aku mampir.

Dia kata, lihat. Bila kita di atas, kita sememangnya akan nampak mereka yang di bawah itu kecil.

Mereka yang di bawah pun nampak kita kecil di atas. Kan? Aku tanya.

Walau di mana kedudukan kita, jangan sekali kali memperkecilkan orang lain. Kita tidak pasti saiz sebenar mereka, sehingga kita benar benar dekat dengan mereka. Dia jawap dengan mata masih memandang panorama alam.



notakaki: Jap, bagi aku habiskan entri entri dalam draf aku ni dulu. Nanti kita sambung CDR yang lama ya. Aku sibuk sikit awal awal sem ni.

notanota: Aku rasa ramai yang berblog suka bergambar. Jadi aku mahu cadangkan kat kalian, pertandingan ini.

3 comments:

Anonymous said...

tq

bawangmerah said...

ok, nanti kita sambung.

Matematis Muda said...

kelon,
welcome

bawang,
ok