Monday, July 12, 2010

Habis

Eh, awak perasan tak. Dia kata tiba tiba waku sarapan pagi tadi. Terhenti dari tuang susu yogurt. Dia tengok aku.

Perasan apa. Aku tanya semula.

Ada lagi satu benda habis hari ni selain dari world cup. Dia kata dan botol susu yogurt diletakkan kembali.

Apa dia. Aku tanya lagi. Malas berfikir.

Teka lah. Dia eksaited.

Malaslah. Aku hulurkan tangan minta botol susu yogurt. Dia rapatkan botol tersebut ke dirinya. Makin jauh dari gapaianku.

Teka dulu. Dia memaksa. Tapi ada senyuman manis disertakan sekali.

Alaaa. Apa? Mana tau. Dah lah tengah ngantuk lagi ni.

Dia mendengus dan menghulurkan botol tadi.

Hari nii. 29 Rejaab. Esook. Dah masuk Syaabaan. Dia kata sambil memerhati aku tuang air susu yogurt.

Aku tengok dia dengan muka terkejut.

Lah. Tak perasan pun. Lagi sebulan je kita nak jumpa Ramadhan balik. Aku kata.

Haa tula awak. Duk sibuk dengan bola tu je. Kot Malaysia yang main takpe juga. Pantas dia membidasku. Aku buat muka comel.



"O People, a great and a blessed month is approaching you" - (As-Suyuti, Ad-Durr al-Manthur)

2 comments:

suehanna said...

alah sweet. kan best kalau betul. hehe.

Siti Asmah Bt Abdullah said...

even ur blog ada gak laa benda lagho nya...tapi yg saya kagumi, ada gak di celah2 daun kering tue, terselit bunga yg mekar..^_____^