Sunday, January 18, 2009

Kamu Tahu Apa Maksud Gigih?

Kalau tak tahu
mari aku kenalkan kalian dengan seorang makhluk Tuhan
yang sememangnya gigih yang amat!

Tidak pernah putus asa!

Berpantang maut sebelum ajal!

Oh ya
sebelum itu
masih ingatkah kalian
dengan entri ini?

Ya

Adibah Ahmad kembali

Err kalau nak lagi bes

The return of Adibah Ahmad

Improved version, now with an 'E'
adibah ahmEd
heh heh heh

Maaf lah
lambat beritahu kalian

Aku tahu pun 4 hari lepas
tapi fikir2
kalian pun sudah dimaklumkan sebelum ini
jadi mesti kalian dah pandai

Tapi aku lupa
untuk mengajak kalian FLAG blog tersebut
urghh!! Dayem!
benda macam ni pun boleh terlepas pandang

Baiklah
prosid

Buat makluman kalian
blog adibah ahmad sebelum ini lebih agresif
tidak se'cerdik' adibah ahmed ini

Blog adibah ahmad lebih mudah untuk di flag
kerana ia terang-terangan mengutuk Nabi sallallahu'alaihiwasallam
dengan karikatur
dan tulisan-tulisan yang tiada 'lapik-lapik'

Tapi kali ini
mereka mengkaji dengan teliti
tengok nama blog pun dah kompiusing

Dan tulisan 'mereka' lebih berbelit
dan berdasarkan hujah
walaupun hujahnya merapu
tapi ia tidak terang-terangan mengutuk

Itu yang bahaya

Seperti bahayanya racun yang larut dalam air
berbanding pil yang berlabel 'RACUN'

Kan?

Apa motif entri ini?



Aku memang semak kalau ada Anugerah-anugerah atau apa-apa-yang-lebih-kurang lah, nanti berlonggok makhluk-makhluk depan TV tu tengok rancangan yang tah pahape tuh. Tengok muvi tu tahan lagi. Boleh aku tumpang sekaki. Huahaha.

4 comments:

Unknown said...

betol. dia memang gigih. entah apa yang cuba ditegakkan pun, aku tak pasti, yang penting kita perlu mempertahankan AGAMA kita. memang merepek, tapi kali ni caranya lebih halus dan boleh aku sifatkan sebagai licik, kompleks dan again gigih yang sia-sia

haih..

apa2 pun, ni ko tulis entri pasal takleh nak join tgk tv ke ape nih?

:P

izzahismail said...

kesian same dye nih.hurm,. hujahnye mmg merapu.

tak lame lagi kene block lagi ah tuh.mari same2 flag. hehe.

Dammit said...

serious itu gigih. kate2 die banyak putar belit je

Op said...

dia skrg mcm dh bijak dlm manipulate entri dia, tpi mrapu je lebe.