Wednesday, December 9, 2009

Baru Kusedar

Aku ingat aku ada tulis dalam entri terakhir aku dari sana. Bila aku buka blog sendiri, baca balik, baru aku perasan aku lupa nak tulis satu benda.

Sebenarnya aku nak tulis dalam entri terakhir tu apa yang aku nak buat sepanjang perjalanan pulang ke tanah air (peh syahdu la pulak tulis tanah air haha) dalam kapal terbang. Selepas membazirkan masa 3 4 minit berfikir, aku buat keputusan yang waktu dalam kapal terbang adalah waktu yang paling sesuai untuk aku renung balik, apa sebenarnya yang aku betul-betul rindu di Malaysia. Atau apa sebenarnya yang aku rindukan sepanjang aku di perantauan.

Sebab sepanjang aku di sana aku sibuk buat kerja sambilan dan berjalan-jalan melihat alam. Jadi kerinduan aku tidak jelas. Aku sekadar teringat sahaja kalau di sini begini, di Malaysia pula begini. Sekadar buat perbandingan. Tidaklah aku betul-betul "Oh aku rindukan Malaysia. Kalau di Malaysia, pastinya begini dan begini."

Jadi, sepanjang aku dalam kapal terbang, aku mahu fikir benda apa yang aku betul-betul rindu dan aku betul-betul mahu buat sebaik sampai di Malaysia.

Oleh yang demikian, kita tunggu jawapannya di entri akan datang.

5 comments:

in☂an Jun$u said...

adoiyai..!

ingatkan nak citer..rupenye to be continued..

memang nak kena sekeh MM ni..

bawangmerah said...

boleh caye ke ada jawapan dalam entri akan datang?
boleh caye ke tak?

QeMz said...

entri ni gedik. mcm tuannyer juga. :p

Matematis Muda said...

mergas,
hehe

bawang,
bawau lam yaha

qemz,
thanx qemz and hi..1st time here right?hehe

Ibu Ammar said...

makan nasi lemak!