Saturday, February 27, 2010

Siri KJ: Maulidurrasul

"Lelaki, asal kahwin je nak ikut sunnah," kata perempuan.

"Hish, bukan kahwin je la. Makan pun," aku balas.

"Makan?" dia konfius.

"Yela. Kalau makanan dah ada, kena makan dulu baru solat," aku terangkan.

"Ah," dia membentak. "Makan bila lapar, berhenti sebelum kenyang ada ikut?"

"Hee,"




notakaki: Aku cuba cari balik tulisan aku pasal cintakan Nabi sallallahu 'alaihi wasallam. Tulisan yang aku muatkan dalam buletin Persatuan Pelajar Asasi Sains tiga tahun lepas. Tak jumpa.

notatapakkaki: Sebenarnya dari pukul 11 lagi aku duk menulis entri maulidurrasul. Kesudahannya aku tak publish pun. Panjang gila. Dan aku rasa macam berat sangat tulisan tu untuk CDR. Entahlah.

notaapalagikauni: Nah, buat renungan bersama. Entri panjang yang aku tak jadi publish tu pasal hadith ini lah. Klik sini.

2 comments:

Merg@s_Tua said...

jap..aku konpius.makan bila lapar berenti sblum kenyang ke makan sebelum lapar brenti sebelum kenyang?

aku mmg slalu konpius bab2 makan ni..haha!

Matematis Muda said...

bila lapar, sebelum kenyang

yakin!

bab makan, serahkan kepada yang pakar hahaha