Thursday, June 25, 2009

Aku Beria-ia Hidupkan Komputer Riba

Sambungkan talian internet

Klik ikon Mozilla Firefox sampai tiga kali
punyalah excited

Keluar je tetingkap guugel
aku taip laju-laju
blogger dot com

Klik kat butang entri baru



Sekarang aku dah tak ingat apa yang aku nak tulis tadi

Duh~



Orang panggil apa peristiwa macam ni?

Memang menyakitkan hati kan?

Bukan apa
malam tadi perkara macam ni berlaku
di meja makan

Bukan aku
tapi kawan aku

Dia nak cakap satu benda
pastu tetiba terdiam

"Apa dah aku nak cakap tadi..."
dia berkata perlahan
separa bertanya kepada diri sendiri
dan separa diajukan kepada kami

Mana kami nak tahu apa ada dalam kepala dia kan?

Giler spoil kan?

Mood dah setting baek punya nak dengar cerita
tetiba member tak ingat apa nak cerita

Yang lagi sakit hati
bila dia dah ingat
dia akan jerit

"Aaa, aku ingat dah,"
dan kami menoleh ke arah dia
dengan telinga sedia tertadah

"Semalam aku pegi orang kahwin, lewat gile, pukul 4 baru sampai,"



Senyap



"Lepas tu?"
aku beranikan diri bertanya

"Tade pe, tu je,"

See?

Sakit hati gile kan?



Oh ya
aku dah ingat apa aku nak cakap tadi

Pagi tadi aku joging 4 klik (baca: 'four clicks' macam dalam cerita Transformers 2)

Dah tu je

Babai~

7 comments:

Huzai Mansor said...

tak cukup panas ni bai!

Matematis Muda said...

tepat sekali
haha

bosan giler aku baca blog sendiri
macam nak dilit lagi sekali je
hehe

. said...

banyak mkan semut ehh..hihik

As said...

takyah dilit le bai

Anonymous said...

STM: Short Term Memory

kinawa said...

dahtu ko klik mozilla tu 3clicks? holy.....!!!!

Matematis Muda said...

itu tiga kali la bukan tiga klik

kak knowlee,
ye?

as,
bai tada kat sini
dia pigi jual tikar

athin,
siap bancuh buat kopi lagi
haha