Saturday, August 20, 2011

kalau pergi shopping complex kan, minggu pertama puasa pun dorg dah psg lagu raya kan. apa pendapat korang?

Aku berpendapat, itu adalah normal. Mana ada orang tak sukakan perayaan. Sambutan. Celebration. Pesta. Jom Heboh anyone?
Jadi, adalah tidak pelik jika hari raya lebih dirai kerana definisi hari raya ialah Pesta Makan2 Sempena Sambutan Dah Habis Merana Tahan Lapar Selama Sebulan.
Jadi, bila mula puasa, ini bermaksud, raya dah nak dekat. Jadi, haruslah kita mula meraikannya. Bukan begitu?
Benda ni bukan setakat di Malaysia je. Mana mana pun sama je. Kita memang sukakan sambutan. Kalau tidak, masakan wujud sambutan hari lahir, hari ibu, hari bapa, hari anak lelaki, hari kekasih dan banyak lagi hari. Hari raya adalah salah satu darinya.

Tanya jangan tak tanya

1 comment:

KNOWLEE said...

tak kisah. lagu krismas pun org pasang sebulan setengah sebelum krismas. takkan lagu raya nak pasang last minute. tak adil.